Často kladené dotazy
Často kladené dotazy
Zde najdete nejčastější otázky kladené na naši kancelář, které průběžně doplňujeme o další dotazy.
Jaké varianty dvojnásobné slevy za věrnost mohu získat?
Příklady výpočtu slev:
- Pan Novák si koupil zájezd 7 měsíců před odjezdem. Protože byl s Adventurou na zájezdu i v minulém roce, obdrží slevu 8 % (4 % za včasné přihlášení a 4 % za věrnost). Nový klient by v této chvíli získal slevu pouze 4 %.
- Pan Nový si kupuje zájezd 3,5 měsíce před odjezdem. Je to věrný klient a v době do 4 měsíců před odjezdem obdrží slevu 2 %. Nový klient by v této chvíli získal slevu pouze 1 %.
- Paní Smetanová se hlásí na zájezd na poslední chvíli – pár dní před odjezdem, a protože je také věrná klientka, obdrží slevu 2 %. Nový klient by v této chvíli nezískal žádnou slevu.
- Skupina 6 klientů se hlásí společně na letecký zájezd 5,5 měsíce před odjezdem, a protože jsou všichni v posledních dvou letech věrní Adventuře, obdrží celkovou slevu 8 % (3 % za včasné přihlášení, 3 % za věrnost a 2 % za skupinu).
Jak zjistím, zda jsou na zájezdu ještě volná místa?
Volná místa je nejlépe ověřit telefonicky či e-mailem v naší prodejní kanceláři. U některých zájezdů, hlavně evropských, se může informace o naplněnosti objevit přímo u termínu na webu, ale není to vždy pravidlem.
Mohu získat nějakou slevu z ceny zájezdu?
Slevy samozřejmě poskytujeme, ale je třeba je uplatnit hned při přihlášení. Nabízíme slevu za včasné přihlášení, slevu věrnostní a slevu skupinovou. Celý slevový systém naleznete na stránce o slevách.
Jak se přihlásit na zájezd, jak zaplatit?
Zájezd si můžete rezervovat přímo přes naše webové stránky, e-mailem či telefonicky. Rezervaci držíme obvykle 7 dnů a během této doby je třeba dodat vyplněnou smlouvu o zájezdu a zaplatit zálohu 30 % (příp. 40–60 % dle pořádající CK). Smlouvu o zájezdu naleznete na našich www-stránkách – můžete ji poslat e-mailem, faxem, poštou či ji osobně donést do naší prodejní kanceláře. Důležité je, aby obsahovala vše potřebné a zejména váš podpis. Platbu je možné provést bankou nebo osobně v hotovosti. Veškeré podrobné informace ohledně přihlašování na zájezd naleznete na stránce Jak se přihlásit na zájezd.
Je v ceně cestovní pojištění?
U všech našich evropských autobusových zájezdů je balíček pojištění zahrnut v ceně zájezdu, nemusíte tedy pojištění objednávat jinde. Balíček obsahuje pojištění léčebných výloh a stornopoplatků u pojišťovny UNIQA a kryje i sportovní aktivity, které jsou součástí našich zájezdů.
Pro naše exotické cesty je možné si pojištění UNIQA sjednat rovnou při přihlášení, a to za příplatek. Nabízíme základní cestovní pojištění, balíček cestovního pojištění s pojištěním stornopoplatků nebo případně prémiové pojištění s nejvyšším krytím. Podrobnosti najdete na stránce Cestovní pojištění.
Jak vybrat zájezd s vhodnou náročností pro děti i dospělé?
Všechny naše zájezdy jsou opatřeny ikonami se základní charakteristikou zájezdu. Zájezdy vhodné i pro menší děti mají speciální inkonku "smajlíka", u ostatních aktivních zájezdů je dobré se řídit náročností (stupeň 1–4) a u exotických počtem hvězdiček – čím více, tím větší komfort. Samozřejmě se jedná o naše obecná doporučení, každý máme své hranice někde jinde... Pokud máte pochybnosti, obraťte se přímo na nás, rádi vám poradíme.
Jedu na zájezd sám/sama. Musím platit příplatek za jednolůžkový pokoj?
Pokud se jedná o zájezd s ubytováním v hotelech/penzionech ap. a zájezd má v katalogovém textu jako službu uveden příplatek za jednolůžkový pokoj (nebo jednolůžkový pokoj povinný), pak tuto službu účtujeme. Je však možné, že vy sami nebo my najdeme vhodnou osobu na doplnění, pak je možné po vzájemné dohodě tento poplatek zrušit.
Pokud je u zájezdu uveden jednolůžkový pokoj nepovinný, je pak na vás, zda-li vám doplnění cizí osoby do pokoje nevadí (pak příplatek neplatíte, i když k doplnění nedojde), anebo vadí (pak příplatek platíte vždy).
Jednolůžkový pokoj (nepovinný) u partnerských zájezdů?
Příplatek za jednolůžkový pokoj vám nebude účtován v případě, že se hlásíte dostatečně brzy před odjezdem zájezdu a nevadí vám doplnění. I přesto se může stát, že vám budeme muset z důvodu velké naplněnosti jednolůžkový pokoj účtovat, a to i třeba půl roku před odjezdem (rozhodující je vždy informace od pořadatele při rezervaci zájezdu). Pokud máte zájem o doplnění, uveďte to již při rezervaci zájezdu.
Kdy obdržím bližší informace k zájezdu?
Podrobné pokyny zasíláme e-mailem či klasickou poštou (dle volby na smlouvě o zájezdu) nejpozději 7 dní před odjezdem, zpravidla však mnohem dříve – především u exotických zájezdů. Naleznete zde hodinu a místo srazu, rady k balení zavazadel, důležité kontakty apod.
Jaké potřebuji k cestě očkování?
Tyto informace k exotickým zájezdům naleznete u každého zájezdu v sekci "Očkování", dále na stránce Očkování, a také v Podrobných pokynech, které zasíláme přibližně měsíc před odjezdem. Případně můžete kontaktovat nejbližší očkovací středisko nebo hygienickou stanici a konzultovat vše přímo s oborníky, kteří mají samozřejmě vždy nejpřesnější informace.
Spaní je ve vlastních stanech?
U některých zájezdů ano. Při ubytováním v kempech (či v přírodě) se počítá s tím, že účastníci budou mít vlastní stany, spacáky a karimatky (pokud není uvedeno jinak), příp. další tábornické vybavení.
Jak převážíte kola na cyklozájezdech?
Na přepravu kol máme flotilu vlastních cyklistických vleků, které můžete vidět na stránce informace/autobusy. Do vzdálenějších koutů stále častěji létáme, postup balení kola do letadla naleznete zde.
Můžeme si vzít na zájezd elektrokolo?
Elektrokolo si samozřejmě vzít můžete, ale jeho přepravu je potřeba předem objednat.
Elektrokola chápeme jako dobrou možnost, jak umožnit účast na našich zájezdech i lidem, kteří s ohledem na svůj vyšší věk či zhoršený zdravotní stav nejsou schopni zvládnout základní program na běžném kole.
Kapacita vleků je však omezená, tudíž přeprava vašeho elektrokola může být i zpoplatněna. Poplatky se liší podle věku klienta a délky zájezdu a pohybují se v rozmezí 0 až 700 Kč. Podrobnosti najdete u každého zájezdu a na stránce dovolená na kole.
Můžeme si vzít na letecký zájezd elektrokolo?
Letecká přeprava baterií do elektrokol je bohužel z bezpečnostních důvodů zakázána.
Děláte svozy klientů?
Svoz na některé z nástupních míst je možné si objednat jako službu za příplatek při minimálním počtu 6 osob svážených z jednoho místa. Cena této služby je stanovena garantem zájezdu pro každý svoz individuálně. V případě zájmu o tuto službu, informujte prosím naši prodejní kancelář při přihlášování na zájezd.
Měli jste problém s letem?
Měl váš let zpoždění delší než 3 hodiny, nebo byl váš let dokonce zrušen? Dle platné evropské legislativy máte nárok na odškodnění 250–600 EUR v závislosti na délce letu. Náš partner – společnost Click2Claim – se profesionálně zabývá nepravidelnostmi v letecké dopravě a pomůže vám při vymáhání těchto náhrad. Kompenzace lze vymáhat až 3 roky zpětně.
V případě, že nemáte službu Travel Asistent v ceně zájezdu, můžete podat žádost o kompenzaci vyplněním formuláře na adrese zde.