ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Team Tatrabusu

Team Tatrabusu

Tým Tatrabusu se tvořil postupně, učili jsme se…

Ze začátku stačil na zájezdu jeden průvodce na všechno, s velkým úsilím zvládali kluci průvodcovat, řídit, vařit, opravovat. Občas to pro ně bylo vysilující.

V další fázi jsme se rozhodli rozdělit povinnosti mezi řidiče-mechanika a průvodce-řidiče. Na pozici řidiče-mechanika jsme angažovali Frantu Říhu, roli průvodce-řidiče zastával na Islandu Honza Kolanda, kterého doplňoval Roman Sauer. Tým takto pracoval 4 sezony.

Pro sezonu 2015 jsme koncepci týmu upravili a rozšířili tak, aby nebyl závislý pouze na jedné osobě. Vypsali jsme nový konkurz, a velice nás překvapilo jak nadšení, tak kvalita zájemců.

Současný tým má tedy jednoho hlavního technika-řidiče, tři průvodce-řidiče a specialistu elektrotechnika-řidiče, přičemž ostatní členové týmu se střídají v roli řidiče i mechanika dle potřeby. Na přípravě Tatrabusu se podílejí všichni dle potřeby společně. Tím je zajištěna kontinuita a funkce týmu na delší dobu a bezproblémová náhrada v případě výpadku některého z řidičů. 

Tým neustále doplňujeme o další kvalitní průvodce-řidiče. Myslíte si, že byste na to měli, nebo někdo z vašeho okruhu? Nebojte se nám napsat nebo zavolat.


Jiří Bermann – Bery

Jiří Bermann - Bery

Dispečer, technická podpora zájezdů, catering, správce domu, příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, D, E, T, ročník 1948.

  • Vytipoval vhodný podvozek.
  • Zpracoval projekt Tatrabusu.
  • Zajistil přestavbu, legislativu, kvalitní servis.
  • Sestavil tým výborných řidičů-průvodců, pracuje na jeho rozvoji.
  • Na Islandu byl ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v r. 2007.
  • Plánoval a řídil Tatrabus na průzkumu Maroka v r. 2009.

Záliby: volné alpské terény na lyžích, čtyřkolky, cestování.

Kvalifikace: bývalý kanoista, kajakář na hladké i divoké vodě, později rafty a dračí lodě, horská kola, nyní jako důchodce horské, ale elektrokolo, aby stačil mladým. Dříve technický vedoucí kanoistické reprezentace, geodet stavby Metra a Strahovského tunelu, ředitel lodní dopravy, od r. 1996 v cestovní kanceláři Adventura.


Jaroslav Lhota

Jaroslav Lhota

Zakladatel a společník Adventury s.r.o., příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, T, ročník 1957.

  • Milovník Afriky.
  • Připravoval průzkumné off-road výpravy do Libye, Alžírska, Tuniska, Mauretánie, Mali, Senegalu a na Island, přičemž z těchto výprav vycházejí naše katalogové zájezdy.
  • Koupil legendární Růženu, předchůdkyni Tatrabusu, s níž projel kus Afriky i Island.
  • Organizoval a spoluřídil dosud nejdelší výpravu Tatrabusu do malijského Timbuktu.
  • Organizátor bikových expedic.
  • Amatérský pilot.
  • Navigátor a fotograf vzpomínkové expedice Sen o Dakaru 2016 s Karlem Lopraisem a historickou Tatrou 815 startovní č. 502.

Jan Kolanda – Tarantule (Tule)

Tatrabus - tým 2017: Jan Kolanda - Tarantule (Tule)

Hlavní průvodce Islandu a historicky první zájezdový řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, T, ročník 1975.

  • Kormidluje nejen Tatrabus, ale i kajutové lodě s klienty po evropských kanálech a řekách.
  • Island poznal ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v r. 2007, s Tatrabusem ho jezdí od r. 2008.
  • Průvodcuje Nový Zéland, Austrálii, kde byl několik let více než doma, Grónsko a nově Havaj.
  • Dříve specialista na bikové zájezdy.
  • Nyní vyznavač off-roadu na svém BMW 1200 GS nebo v Land Roveru Discovery.

Kvalifikace: sportovec, kajakář, tri- a kvadriatlonista, biker, inlinista, účastník několika kvadriatlonových mistrovství světa, Xtery na Havaji, raftoval v Nepálu, na Tasmánii, v roce 2010 se zúčastnil seakajakové expedice Grónsko, byl už skoro všude, od roku 1999 průvodce cestovní kanceláře Adventura.


Roman Sauer

Roman Sauer

Průvodce a řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, ročník 1969.

  • Byl členem výpravy "Tatrabusem napříč Saharou do Timbuktu v Mali a do Dakaru v Senegalu".
  • Mluví anglicky, rusky a německy.
  • Průvodcuje v zemích: Island, Rusko, Finsko, Nepál, Omán, Britské ostrovy, Etiopie, Ghana, Benin, Togo.

Záliby: cestování, příroda, propagátor jízdy na koloběžkách, terénní auta.







Ondřej Brambus

Team Tatrabusu

Průvodce a řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, ročník 1987.

  • Meteorolog a průvodce. 
  • Srdcové destinace jsou hlavně Island, Madeira a Azory, ale potkat ho můžete i na Špicberkách, Novém Zélandu, v Austrálii, Latinské Americe, Jižní Africe nebo v Himálaji.
  • Nadšený průzkumník (pěšky, na kole, na lyžích, na skále, na ledu... a nebo nejlépe Tatrabusem).
  • Krom rodné češtiny mluví anglicky, španělsky, německy a lehce portugalsky. Má zálibu v dlouhých islandských slovech. V poslední době se zaměřuje na slovenštinu ;-)
  • Řekne vám všechny ty neskutečné informace, které nenajdete v průvodcích ani na internetu.
    Vystudoval geografii a kartografii.

Záliby: cestování, cyklistika, horolezení, fotografování.





Petr Cahyna – Caha

Petr Cahyna - Caha

Hlavní technik, řidič Tatrabusu, řidičák úplně na všechno včetně pásových vozidel, ročník 1967.

  • Strojař vysokoškolák, nyní IT technik ve vlastní firmě.
  • Je „ujetej“ na náklaďáky, speciálně Tatry.
  • Jezdil trucktrial s T813 8x8, kterou si přestavěl.
  • Kvůli trucktrialu držel v IT firmě i kamionovou dopravu.
  • Doma má veterány T805 a T138 tahač 4x4, několik motorek a aut.
  • Má slušně vybavenou dílnu, kvalitní zázemí doma i ve firmě.
  • Rád cestuje, hlavně obytným autem.
  • Domluví se anglicky, ze základky by si vzpomněl na ruštinu, kdyby musel, německy si umí objednat zmrzlinu, řízek a pivo.
  • Má něco málo nalítáno na ultralightu.

Alexandar Šehič – Saša

Alexandar Šehič - Saša

Řidič Tatrabusu, řidičák úplně na všechno, ročník 1973.

  • Vyučený kuchař, vařil v lepších pražských restauracích, než zjistil, že ho to omezuje na svobodě.
  • Dětský sen cestovat a řídit velká auta si splnil, když 11 let řídil kamiony v německých a anglických službách, takže oba jazyky dobře zvládá, k tomu srbštinu, nebojí se ve Francii ani Itálii.
  • Nadšený motorkář a fotograf.
  • Jako koníček opravuje s úspěchem nefunkční motorové věci.
  • Tatrabus je pro něj další výzva, nevěřil, že se mu splní.
  • Okolo Litoměřic jezdil s autobusem linky, občas zájezd, naposledy vozil s Tatrou dříví, těší se na lidi…
  • Když nás navštívil na výstavě na náplavce, přinesl jako úplatek skvělou paštičku vlastní výroby…
  • V sezoně 2015 se natolik osvědčil, že je z něj nejaktivnější člen týmu za volantem, s vařečkou i v servisu.

Záliby: fotografování, cestování.


Jiří Sedlář

Jiří Sedlář

Řidič Tatrabusu, řidičák na všechno, ročník 1965.

  • Jezdil motokros, dělal doprovod na MS Enduro.
  • Dělník, mistr speciální montáže v Tatrovce, převozy nových vozidel po Evropě.
  • Expedice Živá Afrika, kde byl 8 měsíců jako druhý řidič Tatry a řidič džípu.
  • Projeto autem víc jak 40 zemí, z toho 23 afrických.
  • V r. 2015 absolvoval se servisním vozem Intercontinental Rallye do Dakaru.
  • Od roku 1995 technik STK a od 2004 majitel Stanice technické kontroly.
  • Trekoval v Rumunsku, na Ukrajině, v Bhútánu, v Nepálu byl v r. 2015 členem skupiny, o které se psalo jako uvězněné přírodou a zachraňoval ji vrtulník.
  • Vnímá pozici u Tatrabusu nejen jako řidič, ale plnohodnotný člen realizačního týmu, ochotný a spolehlivý parťák pro průvodce a klienty, zasazuje se o dobré jméno cestovní kanceláře.
  • V sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče.

Záliby: treking, cestování, auta, motorky, veteráni.


Ondřej Svoboda

Ondřej Svoboda

Elektrotechnik a řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, E, T, D, ročník 1989.

  • Není zrovna Tatrovák, je z Jablonce, tedy logicky má blíž k LIAZU, ale považuje se za zarytého vlastence a pár odlišností u Tatry zvládne.
  • Mladý pohodář, který se nezalekne žádné výzvy.
  • V mládí akrobatické lyžování, jízda v boulích.
  • Fleet manager, dopravní inženýr, podniká v opravách vozidel, dopravě osob, servisní výjezdy k osobním vozidlům.
  • Pokročilý autoelektrikář, autotronik a mechatronik.
  • Automechanik a renovátor historických vozidel s dlouholetou praxí.
  • Zkušenosti z dálkových cest: pouště, nehostinné krajiny, Maroko džípy s bývalými dakarskými závodníky, Nordkapp několikrát ve felicii v únoru.
  • Zkušenosti z rallye jako mechanik, navigátor i řidič, mechanik závodního okruhového Truck teamu Vojtíšek, KM Racing team – Dakar.
  • Amatérský kuchař, nebojí se minutek ani tradiční kuchyně a ani 20 lidí, připraví si i jídelníček.
  • Umí logistiku, plánování trasy.
  • Rodinné zázemí: otec jezdil rallye a závodil na Dakaru s LIAZem.
  • Mluví anglicky a trochu finsky.
  • V sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče.

Záliby: fotografování, sport, lyžování.


Jan Brda

Jan Brda

Řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, ročník 1977.

  • Speditér, dispečer dopravy, vyučený strojní zámečník, automechanik.
  • Vlastnil kamionovku a projel celou Evropu, přičemž opravy a údržbu dělal často sám.
  • Jezdil s Tatrami − zásahovou a jeřábem.
  • Na Islandu byl s osobákem.
  • Rád vaří.

Záliby: divoká voda, horská i vysokohorská turistika, via ferraty, cestování, příroda.


Jan Dolejš

Jan Dolejš

Řidič Tatrabusu, kuchař, řidičák na vše kromě velkých motorek.

  • Jako průvodce jezdí do zemí: Itálie, Island, Irsko, Francie, Rumunsko, Bulharsko, Skotsko, Holandsko, Rakousko, Řecko, Austrálie.
  • Mluví anglicky, německy a italsky.

Záliby: kola, rafty, VHT.


Jiří Austerlitz

Jiří Austerlitz

Řidič Tatrabusu, kuchař, řidičák A, B, C, D.

  • Mluví anglicky, lehce rusky.
  • Optimista s duší dítěte trpící nostalgií nad nezastavitelným během času.

Záliby: od všeho trochu – něco sportu na kole, cestování a poznávání dobrého vína.


Libor Kopeček

Libor Kopeček - Tatrabus Team

Řidič Tatrabusu, ročník 1971, má řidičák na všechno.

  • Původním povoláním elektrikář, nyní majitel stavebně-obchodní firmy s padesáti zaměstnanci.
  • Při rozjíždění firmy jezdil snad se vším: bagr, ještěrka, dodávka… kamion.
  • Rád cestuje, hlavně obytným autem a na motorce.
  • Postavil si expediční náklaďák, se kterým se chystá procestovat kus světa a používat ho i jako zázemí na dálkových rallye.
  • V mládí chvíli jezdil motokros, od roku 2001 jezdí trucktrial s prototypy „Edward 1 až Edward 5“ vlastní výroby – největší kuriozitou byl dvoumotorový prototyp na podvozku PV3S.
  • K motosportu přivedl i manželku, které několik let dělal v autokrosu konstruktéra, mechanika a dopravce.
  • Měl obytný autobus pro převoz závodního auta a ubytování na závodech, také obrněné vozidlo BRDM, v současnosti Velorex a několik motorek.
  • Mluví celkem solidně anglicky, ale moc nerozumí.
  • Je sběratelem průkazů a oprávnění. Létá na letounech Zlín a vrtulnících Robinson, má kapitánské zkoušky na motorové lodě i plachetnice.
  • Každé jaro s kamarády pořádá plavbu na plachetnici, v létě se pak plaví s rodinou a kamarády.
  • Se synem mají závodní offroad a chystají se na Africké a Evropské dálkové rallye.