Team Tatrabusu
Team Tatrabusu
Tým Tatrabusu se tvořil postupně, učili jsme se…
Ze začátku stačil na zájezdu jeden průvodce na všechno, s velkým úsilím zvládali kluci průvodcovat, řídit, vařit, opravovat. Občas to pro ně bylo vysilující.
V další fázi jsme se rozhodli rozdělit povinnosti mezi řidiče-mechanika a průvodce-řidiče. Na pozici řidiče-mechanika jsme angažovali Frantu Říhu, roli průvodce-řidiče zastával na Islandu Honza Kolanda, kterého doplňoval Roman Sauer. Tým takto pracoval 4 sezony.
Pro sezonu 2015 jsme koncepci týmu upravili a rozšířili tak, aby nebyl závislý pouze na jedné osobě. Vypsali jsme nový konkurz, a velice nás překvapilo jak nadšení, tak kvalita zájemců.
Současný tým má tedy jednoho hlavního technika-řidiče, tři průvodce-řidiče a specialistu elektrotechnika-řidiče, přičemž ostatní členové týmu se střídají v roli řidiče i mechanika dle potřeby. Na přípravě Tatrabusu se podílejí všichni dle potřeby společně. Tím je zajištěna kontinuita a funkce týmu na delší dobu a bezproblémová náhrada v případě výpadku některého z řidičů.
Tým neustále doplňujeme o další kvalitní průvodce-řidiče. Myslíte si, že byste na to měli, nebo někdo z vašeho okruhu? Nebojte se nám napsat nebo zavolat.
Jiří Bermann – Bery
Dispečer, technická podpora zájezdů, catering, správce domu, příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, D, E, T, ročník 1948.
- Vytipoval vhodný podvozek.
- Zpracoval projekt Tatrabusu.
- Zajistil přestavbu, legislativu, kvalitní servis.
- Sestavil tým výborných řidičů-průvodců, pracuje na jeho rozvoji.
- Na Islandu byl ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v r. 2007.
- Plánoval a řídil Tatrabus na průzkumu Maroka v r. 2009.
Záliby: volné alpské terény na lyžích, čtyřkolky, cestování.
Kvalifikace: bývalý kanoista, kajakář na hladké i divoké vodě, později rafty a dračí lodě, horská kola, nyní jako důchodce horské, ale elektrokolo, aby stačil mladým. Dříve technický vedoucí kanoistické reprezentace, geodet stavby Metra a Strahovského tunelu, ředitel lodní dopravy, od r. 1996 v cestovní kanceláři Adventura.
Jaroslav Lhota
Zakladatel a společník Adventury s.r.o., příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, T, ročník 1957.
- Milovník Afriky.
- Připravoval průzkumné off-road výpravy do Libye, Alžírska, Tuniska, Mauretánie, Mali, Senegalu a na Island, přičemž z těchto výprav vycházejí naše katalogové zájezdy.
- Koupil legendární Růženu, předchůdkyni Tatrabusu, s níž projel kus Afriky i Island.
- Organizoval a spoluřídil dosud nejdelší výpravu Tatrabusu do malijského Timbuktu.
- Organizátor bikových expedic.
- Amatérský pilot.
- Navigátor a fotograf vzpomínkové expedice Sen o Dakaru 2016 s Karlem Lopraisem a historickou Tatrou 815 startovní č. 502.
Jan Kolanda – Tarantule (Tule)
Hlavní průvodce Islandu a historicky první zájezdový řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, T, ročník 1975.
- Kormidluje nejen Tatrabus, ale i kajutové lodě s klienty po evropských kanálech a řekách.
- Island poznal ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v r. 2007, s Tatrabusem ho jezdí od r. 2008.
- Průvodcuje Nový Zéland, Austrálii, kde byl několik let více než doma, Grónsko a nově Havaj.
- Dříve specialista na bikové zájezdy.
- Nyní vyznavač off-roadu na svém BMW 1200 GS nebo v Land Roveru Discovery.
Kvalifikace: sportovec, kajakář, tri- a kvadriatlonista, biker, inlinista, účastník několika kvadriatlonových mistrovství světa, Xtery na Havaji, raftoval v Nepálu, na Tasmánii, v roce 2010 se zúčastnil seakajakové expedice Grónsko, byl už skoro všude, od roku 1999 průvodce cestovní kanceláře Adventura.
Roman Sauer
Průvodce a řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, ročník 1969.
- Byl členem výpravy "Tatrabusem napříč Saharou do Timbuktu v Mali a do Dakaru v Senegalu".
- Mluví anglicky, rusky a německy.
- Průvodcuje v zemích: Island, Rusko, Finsko, Nepál, Omán, Britské ostrovy, Etiopie, Ghana, Benin, Togo.
Záliby: cestování, příroda, propagátor jízdy na koloběžkách, terénní auta.
Ondřej Brambus
Průvodce a řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, ročník 1987.
- Meteorolog a průvodce.
- Srdcové destinace jsou hlavně Island, Madeira a Azory, ale potkat ho můžete i na Špicberkách, Novém Zélandu, v Austrálii, Latinské Americe, Jižní Africe nebo v Himálaji.
- Nadšený průzkumník (pěšky, na kole, na lyžích, na skále, na ledu... a nebo nejlépe Tatrabusem).
- Krom rodné češtiny mluví anglicky, španělsky, německy a lehce portugalsky. Má zálibu v dlouhých islandských slovech. V poslední době se zaměřuje na slovenštinu ;-)
- Řekne vám všechny ty neskutečné informace, které nenajdete v průvodcích ani na internetu.
Vystudoval geografii a kartografii.
Záliby: cestování, cyklistika, horolezení, fotografování.
Petr Cahyna – Caha
Hlavní technik, řidič Tatrabusu, řidičák úplně na všechno včetně pásových vozidel, ročník 1967.
- Strojař vysokoškolák, nyní IT technik ve vlastní firmě.
- Je „ujetej“ na náklaďáky, speciálně Tatry.
- Jezdil trucktrial s T813 8x8, kterou si přestavěl.
- Kvůli trucktrialu držel v IT firmě i kamionovou dopravu.
- Doma má veterány T805 a T138 tahač 4x4, několik motorek a aut.
- Má slušně vybavenou dílnu, kvalitní zázemí doma i ve firmě.
- Rád cestuje, hlavně obytným autem.
- Domluví se anglicky, ze základky by si vzpomněl na ruštinu, kdyby musel, německy si umí objednat zmrzlinu, řízek a pivo.
- Má něco málo nalítáno na ultralightu.
Alexandar Šehič – Saša
Řidič Tatrabusu, řidičák úplně na všechno, ročník 1973.
- Vyučený kuchař, vařil v lepších pražských restauracích, než zjistil, že ho to omezuje na svobodě.
- Dětský sen cestovat a řídit velká auta si splnil, když 11 let řídil kamiony v německých a anglických službách, takže oba jazyky dobře zvládá, k tomu srbštinu, nebojí se ve Francii ani Itálii.
- Nadšený motorkář a fotograf.
- Jako koníček opravuje s úspěchem nefunkční motorové věci.
- Tatrabus je pro něj další výzva, nevěřil, že se mu splní.
- Okolo Litoměřic jezdil s autobusem linky, občas zájezd, naposledy vozil s Tatrou dříví, těší se na lidi…
- Když nás navštívil na výstavě na náplavce, přinesl jako úplatek skvělou paštičku vlastní výroby…
- V sezoně 2015 se natolik osvědčil, že je z něj nejaktivnější člen týmu za volantem, s vařečkou i v servisu.
Záliby: fotografování, cestování.
Jiří Sedlář
Řidič Tatrabusu, řidičák na všechno, ročník 1965.
- Jezdil motokros, dělal doprovod na MS Enduro.
- Dělník, mistr speciální montáže v Tatrovce, převozy nových vozidel po Evropě.
- Expedice Živá Afrika, kde byl 8 měsíců jako druhý řidič Tatry a řidič džípu.
- Projeto autem víc jak 40 zemí, z toho 23 afrických.
- V r. 2015 absolvoval se servisním vozem Intercontinental Rallye do Dakaru.
- Od roku 1995 technik STK a od 2004 majitel Stanice technické kontroly.
- Trekoval v Rumunsku, na Ukrajině, v Bhútánu, v Nepálu byl v r. 2015 členem skupiny, o které se psalo jako uvězněné přírodou a zachraňoval ji vrtulník.
- Vnímá pozici u Tatrabusu nejen jako řidič, ale plnohodnotný člen realizačního týmu, ochotný a spolehlivý parťák pro průvodce a klienty, zasazuje se o dobré jméno cestovní kanceláře.
- V sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče.
Záliby: treking, cestování, auta, motorky, veteráni.
Ondřej Svoboda
Elektrotechnik a řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, E, T, D, ročník 1989.
- Není zrovna Tatrovák, je z Jablonce, tedy logicky má blíž k LIAZU, ale považuje se za zarytého vlastence a pár odlišností u Tatry zvládne.
- Mladý pohodář, který se nezalekne žádné výzvy.
- V mládí akrobatické lyžování, jízda v boulích.
- Fleet manager, dopravní inženýr, podniká v opravách vozidel, dopravě osob, servisní výjezdy k osobním vozidlům.
- Pokročilý autoelektrikář, autotronik a mechatronik.
- Automechanik a renovátor historických vozidel s dlouholetou praxí.
- Zkušenosti z dálkových cest: pouště, nehostinné krajiny, Maroko džípy s bývalými dakarskými závodníky, Nordkapp několikrát ve felicii v únoru.
- Zkušenosti z rallye jako mechanik, navigátor i řidič, mechanik závodního okruhového Truck teamu Vojtíšek, KM Racing team – Dakar.
- Amatérský kuchař, nebojí se minutek ani tradiční kuchyně a ani 20 lidí, připraví si i jídelníček.
- Umí logistiku, plánování trasy.
- Rodinné zázemí: otec jezdil rallye a závodil na Dakaru s LIAZem.
- Mluví anglicky a trochu finsky.
- V sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče.
Záliby: fotografování, sport, lyžování.
Jan Brda
Řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, ročník 1977.
- Speditér, dispečer dopravy, vyučený strojní zámečník, automechanik.
- Vlastnil kamionovku a projel celou Evropu, přičemž opravy a údržbu dělal často sám.
- Jezdil s Tatrami − zásahovou a jeřábem.
- Na Islandu byl s osobákem.
- Rád vaří.
Záliby: divoká voda, horská i vysokohorská turistika, via ferraty, cestování, příroda.
Jan Dolejš
Řidič Tatrabusu, kuchař, řidičák na vše kromě velkých motorek.
- Jako průvodce jezdí do zemí: Itálie, Island, Irsko, Francie, Rumunsko, Bulharsko, Skotsko, Holandsko, Rakousko, Řecko, Austrálie.
- Mluví anglicky, německy a italsky.
Záliby: kola, rafty, VHT.
Jiří Austerlitz
Řidič Tatrabusu, kuchař, řidičák A, B, C, D.
- Mluví anglicky, lehce rusky.
- Optimista s duší dítěte trpící nostalgií nad nezastavitelným během času.
Záliby: od všeho trochu – něco sportu na kole, cestování a poznávání dobrého vína.
Libor Kopeček
Řidič Tatrabusu, ročník 1971, má řidičák na všechno.
- Původním povoláním elektrikář, nyní majitel stavebně-obchodní firmy s padesáti zaměstnanci.
- Při rozjíždění firmy jezdil snad se vším: bagr, ještěrka, dodávka… kamion.
- Rád cestuje, hlavně obytným autem a na motorce.
- Postavil si expediční náklaďák, se kterým se chystá procestovat kus světa a používat ho i jako zázemí na dálkových rallye.
- V mládí chvíli jezdil motokros, od roku 2001 jezdí trucktrial s prototypy „Edward 1 až Edward 5“ vlastní výroby – největší kuriozitou byl dvoumotorový prototyp na podvozku PV3S.
- K motosportu přivedl i manželku, které několik let dělal v autokrosu konstruktéra, mechanika a dopravce.
- Měl obytný autobus pro převoz závodního auta a ubytování na závodech, také obrněné vozidlo BRDM, v současnosti Velorex a několik motorek.
- Mluví celkem solidně anglicky, ale moc nerozumí.
- Je sběratelem průkazů a oprávnění. Létá na letounech Zlín a vrtulnících Robinson, má kapitánské zkoušky na motorové lodě i plachetnice.
- Každé jaro s kamarády pořádá plavbu na plachetnici, v létě se pak plaví s rodinou a kamarády.
- Se synem mají závodní offroad a chystají se na Africké a Evropské dálkové rallye.